By using this website, you agree to the use of cookies as described in our Privacy Policy.
ul. Tysiąclecia 17B, 95-080 Tuszyn
Pn: 10:30 - 18:00, Wt-Pt: 08:30-16:00

Powód nr 1: pęknięcie paska rozrządu

Większość samochodów wyposażona jest w pasek rozrządu, który łączy koło pasowe na wale korbowym z kołem pasowym walka rozrządu. Pasek napędza również pompę oleju silnikowego oraz wody. Pęknięcie paska powoduje gwałtowne zaburzenie tej synchronizacji i zderzenie się ze sobą poszczególnych elementów. Zniszczeniu ulegają tłoki, zawory, korbowód, a w efekcie – cała głowica. Wówczas zdarza się również, że naprawa jest niemożliwa lub zupełnie nieopłacalna.

Powód nr 2: spalanie stukowe

Pęknięcie wału korbowego lub wypalenie dziur w tłoku to skutki tzw. spalania stukowego. W jego wyniku w komorze spalania powstaje fala uderzeniowa o prędkości 1000 m/s i gwałtownie wzrasta temperatura, która może osiągać nawet 300 stopni Celsjusza. Najczęstszymi przyczynami spalania stukowego są:

  • stosowanie gorszej jakości benzyny, a przez to – uszkodzenie czujnika spalania stukowego,
  • zbyt rzadka wymiana oleju silnikowego,
  • w starszych samochodach: źle wyregulowany kąt wyprzedzania zapłonu,
  • zły dobór świec zapłonowych lub ich awaria,
  • nieprofesjonalna wymiana paska lub łańcucha rozrządu.

Powód nr 3: zatarcie silnika

Nie tylko brak lub bardzo niski poziom oleju silnikowego może prowadzić do zatarcia silnika. Powodem może być także awaria układu chłodniczego, np. jego przegrzanie lub rozcieńczenie płynu chłodniczego albo paliwa. Olej silnikowy jest jednym z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w aucie, a jego wymiana powinna odbywać się co 15-17 tysięcy kilometrów. To on odpowiada za ochronny film na ściankach cylindrów, chłodzenie silnika czy wyciszenie go i odprowadzanie do filtra zanieczyszczeń.

Jednym z powodów zatarcia silnika może być zbyt duża ilość oleju napędowego w oleju silnikowym. Ten problem jest charakterystyczny zwłaszcza dla samochodów z filtrami cząstek stałych, gdzie po nieudanym procesie dopalania cząstek sadzy nadmiar oleju napędowego rozcieńcza olej silnikowy. Prowadzi to do uszkodzenia turbosprężarki i elementów rozrządu.

Dlatego też warto dbać o regularną wymianę filtrów cząstek stałych DPF lub FAP, a zużyte tego typu elementy oddawać do skupu, takiego jak AKAT Recykling w Tuszynie koło Łodzi. Do współpracy zapraszamy Klientów ze Zgierza, Bełchatowa, Piotrkowa Trybunalskiego i całego województwa łódzkiego.