By using this website, you agree to the use of cookies as described in our Privacy Policy.
ul. Tysiąclecia 17B, 95-080 Tuszyn
Pn: 10:30 - 18:00, Wt-Pt: 08:30-16:00

Filtry cząstek stałych FAP

Zarówno filtry DPF, jak i FAP zostały stworzone po to, by zmniejszyć emisję cząstek stałych w spalinach silnikowych. Obecne prawo unijne nakazuje ich stosowanie we wszystkich nowo budowanych autach. Im lepszy i bardziej nowoczesny silnik wysokoprężny, tym więcej zanieczyszczeń powstaje w procesie spalania paliwa w jego wnętrzu. Te z kolei zawierają cząstki będące przyczyną chorób takich jak astma, rak płuc czy inne schorzenia układu oddechowego.

Budowa katalizatora samochodowego

Katalizator to niezbędny element konstrukcyjny każdego samochodu z silnikiem benzynowym. Nie tylko oczyszcza spaliny, sprawiając, że są mniej szkodliwe dla środowiska, ale też wpływa na proces spalania paliwa, a co za tym idzie – na osiągi auta. Warto wiedzieć, jak jest zbudowany, aby w razie awarii móc szybko stwierdzić, czy przyczyną zaburzeń w pracy samochodu jest właśnie ten element.

Filtry cząstek stałych DPF

Współczesne samochody z silnikiem diesla z założenia nie szkodzą środowisku już tak bardzo, jak jeszcze kilka lat temu. Wszystko dzięki zamontowaniu w nich specjalnych filtrów cząstek stałych (w skrócie DPF). Urządzenia te – choć wymagają specjalnego traktowania – pozwalają ograniczyć emisję sadzy do atmosfery, a co za tym idzie – dbają o nasze zdrowie. Co warto wiedzieć na ich temat?

 

Skup i recykling kabli miedzianych oraz aluminiowych

Każdy trafiający na złomowisko samochód czy maszyna muszą, zgodnie z przepisami o ochronie środowiska, zostać rozebrane na części. Wynika to z konieczności zabezpieczenia oraz utylizacji w bezpieczny sposób substancji mogących zagrażać przyrodzie – na przykład znajdujących się w akumulatorach kwasów. Jednak jest też drugi powód – mnóstwo elementów pojazdu nadaje się do dalszego wykorzystania po recyklingu. Wśród nich – kable miedzianealuminiowe. Dziś kilka słów o tych właśnie surowcach.

Czym jest katalizator i po co się go montuje w samochodzie?

Wśród najpopularniejszych części samochodowych – obok kół, kierownicy, silnika, chłodnicy czy skrzyni biegów – wiele osób wymienia również katalizator. To niewielkie urządzenie montowane jest pod pojazdem w celu eliminacji szkodliwych produktów ubocznych procesu spalania paliwa. Warto przy tym pamiętać, że podczas pracy rozgrzewa się ono do temperatury około 400 stopni Celsjusza, więc zaparkowanie auta np. w wysokiej, zeschniętej trawie może skończyć się wznieceniem ognia. Jak działa katalizator?

Strona 9 z 10