Po czym poznać, że auto nie ma katalizatora?
Działający, jak dotąd, bez zarzutu samochód zaczyna dawać pierwsze, niepokojące objawy? Głośniejsza praca pojazdu, nierówne działanie jednostki napędowej czy też zmiana zapachu spalin mogą świadczyć o braku pewnego bardzo istotnego elementu, co z pewnością zostanie wykryte podczas najbliższej nieprzewidzianej kontroli. O czym mowa? Oczywiście o katalizatorze!
Dlaczego warto oddać do skupu filtr DPF/FAP?
Nowoczesne technologie zastosowane we współczesnych samochodach, takie jak systemy oczyszczające spaliny pozwalają nam lepiej chronić środowisko i dbać o jakość powietrza. Katalizatory, a także filtry FAP i DPF to jedne z wielu urządzeń przyczyniających się do eliminacji cząsteczek pyłu zawieszonego ze spalin samochodowych. Wiele mówi się o tym, aby do skupu oddać zużyty reaktor katalityczny. Mało kto jednak wie, że taki sam los powinien spotkać niepotrzebny filtr DPF czy FAP. Dlaczego warto to zrobić?
Budowa filtra DPF i FAP
Filtry cząstek stałych są kluczowym elementem układu wydechowego każdego pojazdu, ponieważ służą redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Ich zastosowanie wiąże się z narzucanymi przez Unię Europejską na producentów aut regulacjami określającymi dopuszczalne normy emisji. W jaki sposób działają filtry cząstek stałych? Czym różnią się od siebie filtry DPF i FAP? Zapraszamy do lektury!
Jak uniknąć oszustwa na skupie filtrów DPF
Filtry cząstek stałych (DPF – Diesel Particulate Filter) to niezbędne elementy układów wydechowych w nowoczesnych dieslach. Produkowane z materiałów ceramicznych lub metalu pozwalają uniknąć przenikania szkodliwych spalin do środowiska naturalnego. Z czasem jednak mogą ulegać zużyciu – głównie zapychaniu – wymagają wtedy regeneracji lub wymiany. Te, które nie nadają się już do użytku, ze względu na zawartość w nich wielu szkodliwych zanieczyszczeń nie mogą trafić na zwykły śmietnik, a do specjalnych punktów, gdzie są skupowane i utylizowane. Jak uniknąć oszustwa na skupie filtrów DPF? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.
Jak zregenerować katalizator samochodowy?
Katalizator samochodowy to jedna z najbardziej problematycznych części eksploatacyjnych auta. Albo zapycha się w wyniku spalania oleju, albo pęka pod wpływem dużych wahań temperatury. Niekiedy też można go zniszczyć, gdy podczas jazdy w podwozie pojazdu uderzy kamień. Nowa część to wydatek rzędu kilka tysięcy złotych, dlatego też warto skorzystać z opcji regeneracji katalizatora, która pozwoli nie zrujnować portfela.
Więcej artykułów…
Strona 4 z 11