By using this website, you agree to the use of cookies as described in our Privacy Policy.
ul. Tysiąclecia 17B, 95-080 Tuszyn
Pn: 10:30 - 18:00, Wt-Pt: 08:30-16:00

Objawy i skutki zapchanego filtra DPF

Filtry DPF to części eksploatacyjne montowane w autach, mające na celu dopalanie cząstek stałych powstających w wyniku reakcji spalania paliwa. Tym samym – ich głównym zadaniem jest eliminacja szkodliwych substancji wydostających się z układu wydechowego do środowiska. Jednak – jak każdy taki element – także i one mogą ulec awarii. Jak rozpoznać, że filtr DPF zapchał się i czym może skutkować taka awaria? 

Czy filtr cząstek stałych jest obowiązkowy?

Chociaż nastała era samochodów hybrydowych oraz elektrycznych, to wielu kierowców wciąż korzysta z pojazdów na gaz, benzynę lub diesla. Oznacza to nie tylko konieczność korzystania ze stacji paliw, ale również – serwisowania i wymiany wielu elementów, których nowoczesne auta nie mają. Jednym z takich aspektów jest konieczność kontroli filtra cząstek stałych i jego regularnego przepalania. Awaria tej części i zakup nowej to spory wydatek, a dlatego właściciele pojazdów zastanawiają się, czy jest ona aż tak potrzebna. Wyjaśniamy.

Historia wprowadzenia filtrów DPF do aut osobowych

Konieczność dbania o dobro planety i coraz więcej informacji o skażeniu powietrza nie napawają optymizmem. Coraz częściej zastanawiamy się, w jaki sposób uniknąć klimatycznej katastrofy, chorób układu oddechowego, a jednocześnie nie odbierać sobie komfortu, jaki daje możliwość podróżowania autem. Jak się okazuje – takie dylematy mieli ludzie już niemal 30 lat temu. Właśnie dlatego w dzisiejszych autach można spotkać filtry cząstek stałych DPF.

Skutki usunięcia filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych to dla wielu kierowców temat, który budzi mnóstwo wątpliwości. Niektórzy wręcz obsesyjnie boją się zakupu auta z takim elementem i zastanawiają, czy jego usunięcie nie rozwiąże wielu problemów, a tym samym – nie pozwoli eksploatować auta znacznie taniej. Dziś powiemy, czym może skutkować pozbycie się z pojazdu filtra DPF lub FAP i czy na pewno jest to tak dobre rozwiązanie.

Całkowite zniszczenie silnika – kiedy może do niego dojść?

Silnik jest sercem samochodu – bez niego auto po prostu nie pojedzie. Dbanie o regularne przeglądy i wymianę części eksploatacyjnych, jak również uzupełnianie niezbędnych płynów może w znaczącym stopniu przyczynić się do przedłużenia życia silnika. Jednak nawet jego całkowite zniszczenie nie oznacza od razu konieczności zakupu nowego pojazdu, choć koszty naprawy mogą znacząco obciążyć domowy albo firmowy budżet. Kiedy może dojść do całkowitego zniszczenia silnika i jak temu zapobiec?

Strona 7 z 11