Wiązki przewodów elektrycznych samochodu – do czego służą i czy można oddać je do skupu?
Samochód to nie tylko silnik benzynowy wspomagany instalacją LPG czy diesel. W autach znajduje się także mnóstwo elektryki umożliwiającej przede wszystkim rozruch pojazdu, ale też działanie radia, świateł, klimatyzacji, a w nowoczesnych modelach, np. ustawienie wysokości foteli, lusterek czy działanie nawigacji. Za pracę wszystkich tych urządzeń odpowiedzialne są wiązki elektryczne, czyli systemy rozbudowane systemy przewodów. CO warto wiedzieć na ich temat?
Czy zużyty filtr DPF można zostawić u mechanika?
Filtry DPF, czyli filtry cząstek stałych to chyba jedne z najbardziej kontrowersyjnych części auta, których wprowadzenie przyniosło tyle samo szkody, co i pożytku. Bezdyskusyjnie – ich obecność sprzyja ochronie środowiska, jednak sprawia także, że silnik samochodu szybciej się zużywa w wyniku zapchania filtra osadami. Dodatkowo – wymiana tego elementu jest dość kosztowna. Co zatem zrobić ze starym filtrem? Czy można pozostawić jego utylizację mechanikowi?
Które elementy katalizatorów można odzyskać?
Każdy samochód, który w dzisiejszych czasach schodzi z linii produkcyjnej, jest wyposażony w katalizator, czyli element odpowiadający za wychwytywanie szkodliwych cząsteczek oraz ich dopalanie w celu zminimalizowania emisji spalin do atmosfery. Jednak – jak większość części w aucie – również reaktor katalityczny jest produktem, który pod wpływem eksploatacji ulega uszkodzeniu. Po jakimś czasie trzeba go wymienić na nowy. Stary natomiast można poddać recyklingowi. Co warto z niego odzyskać?
Objawy i skutki zapchanego filtra DPF
Filtry DPF to części eksploatacyjne montowane w autach, mające na celu dopalanie cząstek stałych powstających w wyniku reakcji spalania paliwa. Tym samym – ich głównym zadaniem jest eliminacja szkodliwych substancji wydostających się z układu wydechowego do środowiska. Jednak – jak każdy taki element – także i one mogą ulec awarii. Jak rozpoznać, że filtr DPF zapchał się i czym może skutkować taka awaria?
Czy filtr cząstek stałych jest obowiązkowy?
Chociaż nastała era samochodów hybrydowych oraz elektrycznych, to wielu kierowców wciąż korzysta z pojazdów na gaz, benzynę lub diesla. Oznacza to nie tylko konieczność korzystania ze stacji paliw, ale również – serwisowania i wymiany wielu elementów, których nowoczesne auta nie mają. Jednym z takich aspektów jest konieczność kontroli filtra cząstek stałych i jego regularnego przepalania. Awaria tej części i zakup nowej to spory wydatek, a dlatego właściciele pojazdów zastanawiają się, czy jest ona aż tak potrzebna. Wyjaśniamy.
Więcej artykułów…
Strona 8 z 12