Ukradli mi katalizator, co dalej?
Podchodzisz rano do auta i coś Ci nie pasuje? Włączasz silnik, ale pracuje on inaczej lub z rury wydechowej wydobywa się chmura dymu? Zaglądasz pod samochód i widzisz, że ktoś ewidentnie majstrował przy podwoziu? Kradzież katalizatora to coraz częstsze zjawisko, które dotyka zarówno starsze, jak i nowsze modele pojazdów – to niezależnie od miejsca ich zaparkowania. Dlaczego złodzieje tak chętnie je podkradają? I co zrobić, gdy padniemy ofiarą takiego przestępstwa?
Jak uniknąć kradzieży katalizatora samochodowego?
Kradzieże katalizatorów stają się coraz częstszym problemem, ponieważ części te zawierają one cenne metale szlachetne, takie jak platyna, pallad i rod. Katalizator można ukraść w ciągu kilku minut, a koszt jego ponownego zakupu i montażu może wynieść nawet kilka tysięcy złotych. Dlatego zdecydowanie lepiej zadbać o to, aby nie spotkała nas taka przygoda.
Po czym poznać, że auto nie ma katalizatora?
Działający, jak dotąd, bez zarzutu samochód zaczyna dawać pierwsze, niepokojące objawy? Głośniejsza praca pojazdu, nierówne działanie jednostki napędowej czy też zmiana zapachu spalin mogą świadczyć o braku pewnego bardzo istotnego elementu, co z pewnością zostanie wykryte podczas najbliższej nieprzewidzianej kontroli. O czym mowa? Oczywiście o katalizatorze!
Dlaczego warto oddać do skupu filtr DPF/FAP?
Nowoczesne technologie zastosowane we współczesnych samochodach, takie jak systemy oczyszczające spaliny pozwalają nam lepiej chronić środowisko i dbać o jakość powietrza. Katalizatory, a także filtry FAP i DPF to jedne z wielu urządzeń przyczyniających się do eliminacji cząsteczek pyłu zawieszonego ze spalin samochodowych. Wiele mówi się o tym, aby do skupu oddać zużyty reaktor katalityczny. Mało kto jednak wie, że taki sam los powinien spotkać niepotrzebny filtr DPF czy FAP. Dlaczego warto to zrobić?
Budowa filtra DPF i FAP
Filtry cząstek stałych są kluczowym elementem układu wydechowego każdego pojazdu, ponieważ służą redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Ich zastosowanie wiąże się z narzucanymi przez Unię Europejską na producentów aut regulacjami określającymi dopuszczalne normy emisji. W jaki sposób działają filtry cząstek stałych? Czym różnią się od siebie filtry DPF i FAP? Zapraszamy do lektury!
Więcej artykułów…
Strona 2 z 10